Etiketter

søndag 26. februar 2017

Forberedelser

Nydelig vær og jeg kjenner at sola varmer. Det er bare så ubeskrivelig deilig. Perfekt skiføre og hagesysler. Det kan ikke bli bedre :)

Var ute og sjekket staudene jeg har sådd. De står godt beskyttet for å si det mildt. De har stått i drivhuset lenge - for å ikke bli for våte. Her er prosessen for å finne de. Skulle hente ut noen inkalilje frø som skal få stå inne nå og spire på badegulvet.

 Under snøen her står de lunt 😊



Ser ut som de har hatt det helt fint så langt. Gleder meg sånn til å se om det spirer til våren. Kan nesten ikke vente.

Påtide å tenke på å fordrive georgineknollene også. Så i dagboka at jeg begynte omtrent på denne tiden i fjor - ca 1 uker senere enn nå.

Noen solbilder

 

Ut på ski ...... 




 

2 kommentarer:

  1. Vi har vel ca like mye snø her i Harstad, sol og deilige dager. Jeg har også en kasse med frø-sådde stauder stående ute under snøen. Har veldig lyst til å hente noen inn, men det begynner å bli litt trangt om plassen i boden. Heldig er du som har drivhus :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er deilig med drivhus, men det er litt tidlig å fyre det opp enda. Blir litt store strømutgifter. Slår på strømmen 1 april. Har planer om å bygge et selv - ca 18 m2. Litt frem i tid. Skal du kjøpe drivhus noengang anbefaler jeg at det er minst 12-15m2 ellers blir det rett og slett for smått. Mitt er 8,5 m2 og jeg må ut for å skifte mening når det er på det mest stappa på våren :)
      Jeg skal la staudene stå ute til de spirer - da må jeg ikke avherde de. Så blir det heller ikke så fullt i drivhuset.
      Kan du hjelpe meg med hvilken "gadget" er det dere bruker for å få disse små boksene med linker på slutten av en bloggpost. Helt nederst. De er så kjekke å søke i. Jeg finner ikke ut av det.
      Lena

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...