Etiketter

torsdag 20. april 2017

Vårtegn!

Det er vår tross alt.

I drivhuset er det full guffe. Har fått masse stauder fra Garden Living og Bulbs.se. Jeg må si at staudene fra Garden Living er imponerende i størrelse og kvalitet. Trilliumen har allerede blomsterknopper!

 Buksbomplantene lever i beste velgående etter sin tredje vinter i kaldt drivhus. Det er vanskelig å se, men det er mye tilvekst på grenene, faktisk!

 Dahlia og roser

 Palmera albanica - viftepalme som jeg har sådd selv. Har to stykker og de vokser hele tiden.

 Potter med nye stauder - skal komme tilbake med liste

Gyllenlakk plantene ser litt slitne ut, men de spirer etter en vinter i drivhuset. Så de har da overlevd!!

Vårtegn!

 Storkornvallen titter opp ved husveggen.

 Krokus

 Akeleier

Påskeliljer

På grunn av all snøen er det somregel lite tele i jorda - så stauder og vårløker vokser opp gjennom snøen. Først ved husveggene, deretter i bedene.
Å du deilige vår! :-D

(og takk og pris for drivhuset!) :-)

Ønsker alle en finfin kveld

8 kommentarer:

  1. Hei.Jeg gleder meg så til jeg får opp mitt drivhus. Ser at det enda er snø hos deg. Snart er det vår.Ha det godt.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
    Svar
    1. Drivhus er ren lykke - så Ja du kan glede deg! :)
      Vi har litt anneledes "vår" enn lengre sør. Det går liksom rett fra snø til bart og blomstring i løpet av 2-3 uker. Like merkelig, men velkommen hvert år.

      Slett
  2. Hei Lena

    Nu kommer det til at gå hurtigt, i har allerede betydeligt længere dage end vi:)
    Imponerende med planter gennem sneen!

    Ha en dejlig dag

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja nå er det ikke mørkt før i 21 tiden - eller da er det ikke helt mørkt heller. Ja håper det går fort nå! :)

      Slett
  3. Oisann, nå er våren på tydelig innmarsj hos deg :-)
    Ha en fin helg :-)

    SvarSlett
  4. Hei!
    Innmari spennende å se veksthuset ditt. Det er godt å ha snøen som hindrer tele. Her kan telen gå dypt. Buksbum har faktisk klart å stå i plastpotte i tre vintre. Det kan bli mye kaldere her enn hos deg, kanskje du skulle prøve å plante den i jorda.
    Ha det godt! Anne

    SvarSlett
  5. Ja jeg tror jeg kommer til å gjøre det :) Etter å ha hørt inspirerende innspill fra flere av dere så tenker jeg at jeg skal prøve å plante buksbomen bed (må bare finne ut hvor først) med goooooood drenasje. Problemet her er høstregnet som kan vare i ukesvis, som plutselig går over til frost. Ikke bra. Så derfor må jeg har uberbra drenasje for alle plantene.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...