Etiketter

fredag 17. juni 2016

Bloggoppstart

Dette er noe jeg har tenkt på lenge. Har hatt lyst til å lage en blogg der jeg kan dele bilder, gleder og frustrasjoner med andre. Ja for det er vel ikke til å stikke under en stol at det medfører også endel frustrasjoner å bedrive "haging" i høyere soner. Men samtidig går det sport i å få planter til å leve og trives i dette klimaet. Hagen min ligger i H6-7 (kanskje H5-6 på gode dager). Jeg har lyst til å få et så "tropisk" preg som mulig ved å bruke vekster som kan gi samme opplevelse eller følelse, men som faktisk greier seg her. Foreløpig er lebeplantning det store temaet - og der har jeg enda endel å hente for å maksimalisere mikroklimaet. Jeg skal prøve å få lagt ut bilder fra da hagen ble påbegynt fra scratch og til nå. Litt arbeid er da blitt lagt ned siden 2008. Legg gjerne igjen en kommentar hvis du er innom. Det gjør det bare enda mer morsomt.




Rosa Westerland som gikk ut etter en vinter i ei potte. Det blir oppgitt forskjellig herdighetsgrad på denne, alt fra H3-4 til H5-6. Jeg var nok litt uerfaren mht plantingen. Hvis den skal greie seg så må den nok stå i bakken og med veldig god drenasje. Jeg elsker oransje - så kanskje prøver jeg igjen :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...