Etiketter

mandag 20. juni 2016

Treg sommer

Været har mildt sagt ikke vært på en hagegals side de siste tre ukene og hagen har gått i dvale mer eller mindre. Kirgisløkene (Allium Purple sensation) har enda ikke åpnet seg. Jeg tror de har holdt på med det i snart tre uker. I drihuset vokser heldigvis ting og tang og jeg har satt ut planter for herding i flere puljer. Akkurat nå er det georginene sin tur. Så nå begynner det å bli plass i drivhuset.
Hva gjør man når man ikke kan hage? Jo planlegger nye bed foreksempel. Har beiset plankene jeg skal bruke til et nytt opphøyd bed i grønnsakshagen. En del av det som også min datter skal få plante sine ting i. Viktig å bringe hagegalskapen videre til neste generasjon :-)
Tok litt forskjellige bilder fra hagen i går kveld.
ferdigbeisede planker
Purple Sensation og forglemmeiei
Kjempekornvall
Rhododendron  Cunninghams White og martagonliljer
Fra drivhuset



















Drivhuset er enda overfylt med planter som skal ut i hagen etterhvert. Det er bare tomater, agurker og Plumeriaplantene, og noen få andre som får være igjen.
Fra venstre i bakgrunnen; canna, crocosmia, pasjonsblomst, strelizia, hibiscus og mange plumeriaplanter.
Foran fra venstre; mais, dahlia og div grønnsaksplanter.





Strelizia spirer!!!!!!!
Garderners delight
Det er håp i år også

          Clematis Mme Julia Correvon og klatrerose Finnlands vita ros med knopper til tross for sommeren så langt. Disse må være superherdige!

3 kommentarer:

  1. Jeg er veldig uerfaren blogger enda og lay-outen på bloggen er også uferdig - den kan nok bli forandret etterhvert. Nå ble bildene litt all over the place. Nu vel....

    SvarSlett
  2. Velkommen i blogglandia og takk for kommentaren på min side.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...