Etiketter

tirsdag 28. juni 2016

Nye bed

Eeeendelig kom sommeren. Igår tror jeg at jeg registrerte 26,5 grader kl 17:00 og enda kl 23:30 var det 19,5 grader. Nokså sjokkerende for systemet etter tre uker med 6-7 grader og yr. Plutselig begynner masse å blomstre. Det var imidlertid for varmt til å gjøre noe hagearbeid.
       Jeg har påbegynt et nytt bed bak leveggen ved plattingen. Her tenker jeg at jeg skal sette skyggetålende planter og planter som tåler litt fuktig jord. Her kommer nemlig vannet fra takrenna ned og det kan bli vel fuktig, men det kan også bli tørt - så vi får se hvordan plantene trives. Jeg har masse stauder jeg kan flytte fra andre bed og endel nye som jeg har kjøpt.
       Jeg fikk også lurt med meg naboen  på tur med tilhenger for å hente tre stoooore vinduer jeg fikk gratis av noen ut mot Tønsvika. De blir enten brukt som leskjerm/vegg eller som en begynnelse på sparing av vinduer til selvbygget drivhus.
       Jeg skal legge ut bilder av prosjektene mine - som før og etter. Greit å dokumentere for meg selv også.
Allium og forglemmeiei

Lewisia med nydelig farge - husker ikke navnet

mer fra steinbedet

Endelig blomstrer selvsådd blå valmuesøster

Herlige sommerdag :-)

Skyggebed bak leveggen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...