Etiketter

mandag 18. juli 2016

Sommer?

Sommer?

Det må vel strengt tatt kalles en grønnere sesong - og ikke sommer. Nå var 3 uker av juni særdeles dårlige og nå har juli vært det samme. Jo, vi hadde en soldag på tirsdag forrige uke - da tok jeg meg fri fra jobb og tilbragte hele dagen i hagen. Gradestokken viste opp i hele 17 grader og bris. Ypperlig for hagearbeid. Jeg fikk også tatt noen bilder av det nye bedet og andre prosjekter jeg har gjort ferdig.
Er veldig fornøyd med legjerdet som jeg har beiset ferdig. Det formelig "forsvant" inn i det grønne. Jeg gravde opp en syren som sto der fordi den kommer til å ta for mye plass etterhvert og gi for mye skygge. Nabo Nina fikk den :-). Jeg skal flytte en annen syren som skal få fungere som windbreaker bak legjerdet.
I dag har det vært kuling og 9 grader. Da forstår man hvor viktig det er med lebeplantning. Skit i utsikten!
Det underlige er at det faktisk vokser til tross for været, slettes ikke pga været.
Hansarosa med nydelig duft. Den første rosa som blomstret i år.



Nydelig akeleie

Brannlilje - eksotisk utseende og kjempeherdig, me like :-)

Hawaiirose står og blomtrer i drivhuset

Denne blomstrer for første gang i år - med den mest intense rødfarge jeg har sett. Nydelig. Må ta rotavlegger.


blir aldri lei denne blåfargen heller.


Finnlands vita ros med utallige knopper. Jeg kjøpte den i fjor og den blomstrer allerede rikelig i år - og dufter nydelig

Jeg elsker fargen på rose

Rosekrage og allium "Purple Sensation", ganske vellykket samplanting.

Mia hjelper til å lage ferdig bedet. Det ble visst enda større enn jeg hadde tenkt.

Her er leveggen ferdigbeiset. Stolpene er trykkimpregnert og må enda tørke et år til fær jeg beiser de. Syrenen har jeg nå gitt til naboen.

Hva gjør man når det er bare drittvær ute? Jo sitter i garasjen og meisler av murpuss på teglsteinene jeg skal legge rundt det nye bedet. Så blir det enklere å klippe gresset inntil bedet. Mye arbeid men det blir fint når det er gjort.

Mia og jeg begynte på biehotell i fjor sommer - i går fikk vi endelig gjort det ferdig. Nå får vi bare se om vi får noen gjester etterhvert.

Måtte bare ta bilde av Buddah som gråter over det miserable været. Huff ja...































































Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...