Etiketter

søndag 22. november 2020

Mørketid og vinterbeskyttelse

 Da ble det ordentlig vinter og mørketid og jeg har fått gjort alt jeg skulle før snøen ordentlig kom.
I dag har jeg bare holdt på ute, vinterpyntet og puslet rundt. Jeg lagde bål i bålpannen så nå stinker jeg røyk her jeg sitter he he.

Litt winter woderland følelse⛄😊
 

Her er litt av forberedelsene jeg fikk gjort (15 nov)

Pakker inn Charles deMills første vinteren for sikkerhetsskyld. Alle rosene har jeg mulchet og i tillegg hyppet masse løv rundt stammene
I år har jeg surret sammen New Dawn og pakket den litt mer inn. Kanskje den kommer igang litt tidligere til våren?
Lady Emma Hamilton har også fått litt ekstra beskyttelse. Det fungerte fint i fjor. 


 Lyset var helt nydelig i dag.
Har endelig fått hengt opp girlanderen på rekkverket på verandaen. Jeg fikk ikke gjort det i fjor. Vi trenger kanskje litt ekstra pynt og kos i år?

Akeleiefrøstjerne i vinterlys


Fikk vasket fuglemateren og fylt på frø.
 
Hår måket snø opp rundt stammene på rosene og klippet vekke endel av bladverket til marikåpa.

Satt ute i mange timer og bare koste meg ved bålet. Helt nydelig.
 
Jordbæråkeren har fått myke former

Sola gjennom et frostet vindu


Drivhuset mørketidspyntet



 
Da er det middag som står på tapeten.
Jeg og jentene på jobben bakte lefser på torsdag. Så nå har jeg masse hjemmelaget lefse, bakt av speltmel, å fete meg opp på i hele jula 😁.
Nå blir det vel også noen skiturer fremover.
Fortsatt god søndag til dere alle,

Lena✨


6 kommentarer:

  1. Det er koselig med snø også da, skulle ønske vi hadde litt mer av det her, men her er det bare regn så langt. Hørte akkurat på radioen at det var siste dag med mulighet for sol i Tromsø i dag. Ha en fin dag, hilsen Ingeborg

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ingeborg.
      Vanligvis er det 21 november som er siste dag vi ser sola her i Tromsø. Ja koselig med snø på denne tiden av året og i disse mengdene - ikke sånn som det var forrige vinter. Det vet jeg ikke om jeg klarer en vinter til.
      Ha det godt,
      Lena

      Slett
  2. Du har sandelig været flittig! Godt du også fik tid til at nyde den flotte dag ved bålet. Din have er jo fin både om sommeren og om vinteren, og nu kan du vel koncentrere dig om jul og hygge fremover.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ulla.
      Tusen takk for det - ja nå er det juleforberedelser som står på tapeten og ikke så mye hagestell. Håper på mye fint mørketidslys fremover og akkurat passe med snø.
      Ha det godt,
      Lena

      Slett
  3. Hei Lena!
    Det er en god følelse å være ferdig til vinteren. Jeg føler absolutt at lys er mer viktig enn noen gang. Det ser veldig fint ut hos dere. Du har tatt vakre vinterbilder. Ha det godt! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Anne.
      Ja jeg føler også at lys er ekstra viktig nå. Snøen forsvant dessverre, men den kommer vel igjen :)
      Ha det godt,
      Lena

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...