Etiketter

torsdag 3. august 2017

Fargefest

Stauder

 

Rødtoner

Plutselig åpnet den røøøøøøde orientvalmuen seg med tre blomstre på en gang. I fjor hadde den bare en blomst. Den har den mest intense rødfargen jeg har sett. Og kronbladene (eller hva de heter) ser ut som silkepapir



Hagelupiner


Achillea - ryllik 'Cerise Queen'




Rød Rosekrage



Rød stjerneskjerm

 

Marthagonlilje hybrider som dufter i hele hagen - love it!

Ikke staude, men en av de få georginene som overlevde spinnmiddangrepet i drivhuset. Nydelig farge.

Nyinnkjøpt solhatt med neonrød farge - håper jeg får den tl å trives.

Fra blått til rosatoner

Ridderspore som blomstrer for første gang


Både den blå og den lilla valmuesøstra kommer med dobble blomstre nå. De var enkle først.



De vanlige mathagonliljene dufter også herlig

 

Her sees bare rumpa på humla inni revebjellen :)

Bildene ble tatt for to dager siden, men prøver å fordele innholdet i bloggpostene. Greit å vite til senere slik at jeg husker fra år til år.
Ellers registrerer jeg utrolig mye humler i år - og det er jo veldig koselig og positivt.



3 kommentarer:

  1. Valmuer er noe av det vakreste. Nå blomstrer det vakkert hos deg.
    God natt! Anne

    SvarSlett
  2. Hei Lena. Blir i godt humør når jeg ser innlegg med røde farger. Valmuer er nydelige. Her har slusene åpnet seg. Håper det letter snart.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlett
  3. Mye fint hos deg, ja, valmuens silkeaktige kronblader er alltid like fascinerende.
    Ha en fortsatt fin helg, hilsen Ingeborg

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...