Etiketter

onsdag 11. august 2021

Godt gammeldags hagearbeid del 1

 Jeg fortalte jo i et tidligere innlegg at jeg holdt på med endel oppjustering av området bak drivhuset, mot naboen.
Jeg måtte bare trosse været for å få gjort noe - ellers hadde jeg blitt sittende inne og se ut. Så jeg har da fått gjort ganske mye selv om det egentlig ikke var værende ute til tider.
Det tok tid før jeg fikk beiset så mange planker som jeg trenger - for det var aldri oppholds lenge nok at beisen tørket. Nå i begynnelsen av august hadde vi noen dager med oppholdsvær - og da fikk jeg beiset to strøk på alt.

Her er området bak drivhuset jeg har holdt på med.

Sånn så det ut 26 mai. Masse skrot og ei ripsbuske og to solbærbusker og sinnsyke mengder rotugress.


 
Fyllte opp 7 jordsekker med ugress

1 juli

14 juli


 

Her har jeg tatt fatt på resten av ugresset 26 juli

 

Puh!!
 
Fått plassert to nye pallekarmer i grønnskashagen

Satt opp to nye pallekarmer mot kanten av muren og plantet et prydkirsebærtre i den ene - og lagt duk og bark oppå. Kirsebærtreet har allerede stått en vinter ute i potte - så det burde greie seg i et opphøyd bed.. Så har jeg lagt et nytt parti med rullestein. Mangler bare fugesanden. 


 
De siste steinene er litt lysere enn de andre, men det får bare våge seg.
Nå gjenstår det å få plantet de to rugosarosene i pallekarmene ved siden av kirsebærtreet - sånn at de danner en lang hekk. Tror det kan bli fint - og bli fin windbreak mot vestavinden. Jeg har enda noen planer for dette området. Får se hvor langt jeg kommer i løpet av høsten.
Det ble i allefall mye mer åpent og ikke minst, mulighet å kunne gå rundt drivhuset her.


Etter at det ble noen dager med varme i begynnelsen av august, så kom mange roser i gang med blomstringen. Frühlingsduft blomstrer masse nå - og har vært i gang siden midten av juli - til tross for vintertemperaturer til tider.

Men ikke helt ferdig med prosjektet overfor, men iallefall veldig fornøyd med arbeidet så langt😊.

 

Ha det godt så lenge for dere som er innom.
Kommer straks nytt innlegg om alt det andre jeg har holdt på med😁


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...