Etiketter

tirsdag 21. november 2023

Snart mørketid

Det er ikke all verden å skrive om i november. Det meste er gjort ferdig ute og alt som skal flyttes inn er kommet inn. Jeg vurderer å så litt salat og kanskje en busktomat å ha under plantelysene - som likevel står på - nede i planterommet. Så får jeg utnyttet det bedre. Kanskje blir det noe av, kanskje ikke....

Jeg ser alle som lager kranser og pynter og står i. Jeg får litt dårlig samvittighet - for jeg orker ikke😅. Jeg kjenner meg lite inspirert til å lage noe som helst. Jula og advent kommer som julekvelden på kjærringa hvert år. Så da får jeg kose meg med at andre lager ting og tang istedet.

I forrige uke og i helga snødde det masse og vi hadde plutselig 50 cm snø. Godt for plantene med god isolasjon. Siden jeg har vont i begge skuldrene (og skal opereres i venstre) kan jeg ikke holde på å måke snø. Så det var såvidt jeg kom meg inn i drivhuset. Da måtte jeg måke bittelitt likevel. Jeg håper inderlig at skuldra er brukbar til hagesesongen 2024 - hvis ikke tror jeg at jeg blir sprø! Seriøst.

Vi hadde noen dager med nydelig nordlys.






...og fine farger i solnedgangen.

 

 

Så kom snøen og nå vises de nye strukturene skikkelig godt. Hagen er blitt mye mer spennende å være i nå etter at jeg bygget den siste portalen også.





Snøen nådde meg til knærne. Måtte få fylt på fuglematerne.










 I går skinte sola i fasadene nede i byen for siste gang i år. I dag er den under horisonten og vises bare på fjelltoppene noen dager til. Egentlig kunne jeg tenke meg å gå i hi og våkne opp litt uti mars og gå i gang med ny hagesesong😂. Det hadde vært noe det!
Ha ei flott uke,

Lena⛄⛄

6 kommentarer:

  1. Nydelige himmelfarger! Det kom ei snødyne her, men den gikk igjen. God bedring med skulderen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Jo takk - det ble heldigvis ingen operasjon - nå må jeg bare trene. Da passer det godt at beste formen for trening for den er skigåing.
      Ha det godt,
      Lena

      Slett
  2. Ja, mørketid! Her synes jeg det har været mørketid det meste af november allerede, i hvert fald ser vi ikke solen her når det regner og regner...
    Julepynt behøver du jo slet ikke lave når sneen dekorerer din have så smukt, og med nordlys på himlen og de fine nye byggerier kan det ikke blive finere. Jeg synes du skal hvile dine skuldre og glæde dig til julen (og forhåbentlig en operation der kan give dig kræfter til næste år!) Det er skønne billeder du har taget!

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ulla.
      Jo nå hviler jeg og måker IKKE snø :) Men skulderen ble ikke operert, jeg må trene i stedet og da passer det jo godt at det er skigåing som er beste treningen for skulderen.
      Det blir jo veldig mørkt når det er overskyet og mye regn. Her har vi hatt mye klarvær og da blir det mye fine farger.
      Ha det godt,
      Lena

      Slett
  3. Jeg blir misunnerlig på all snøen du har! Jeg skulle gjerne fått like mye her, men det der ikke ut som vi får det nå i hvertfall.
    Så flotte bilder du har tatt av nordlyset. Det ser vi veldig sjeldent her dessverre. Lykke til med operasjonen og skuldren din.
    Ha det godt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Marit.
      Ja jeg er glad for snøen på denne tiden. Det har vært kaldt her den siste måneden og da er jeg glad for at plantene har et greit snødekke. Hadde det bare vært litt tidligere vår så hadde det vært perfekt.
      Jeg slapp heldigvis operasjon, men må på betennelsesdempende kur og trening. Da passer det helt flott at skigåing er den beste treningen. Det er blitt mye skigåing i det siste :)
      Ha det godt,
      Lena

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...